Piątki godz. 9.30 rano


Joga_w_ciazy


Istotne informacje:
1. Jeśli nigdy wcześniej nie ćwiczyłaś jogi zacznij w czwartym miesiącu ciąży.
2. Ćwiczyłaś i dobrze znasz swoje ciało/możliwości, możesz nie robić przerwy ale koniecznie przyjdź wysłuchać wskazówek na temat praktyki w pierwszych trzech.
3. W każdym przypadku potrzebna jest zgoda na udział od Twojego lekarza prowadzącego.
4. Jeśli przychodzisz na "normalne" zajęcia koniecznie poinformuj mnie przed zajęciami, że jesteś w ciąży.
Od razu, nie czekając aż przy ćwiczeniach na brzuchu Cię olśni, że może powinienem wiedzieć.


Jakże rzadko mówi się o kobiecie oczekującej dziecka „kobieta w błogosławionym stanie”, „kobieta przy nadziei”, jakże często „kobieta ciężarna”. A tymczasem dziecko i cały okres oczekiwania na nie jest błogosławieństwem, światłem, darem od Boga. Zmienia się sposób postrzegania świata, wartości, potrzeby, pojawiają się nowe myśli i uczucia. Kobieta transformuje na wszystkich poziomach, doświadczając wciąż na nowo cudu kreacji, tworzenia, kiedy w makrokosmosie jej brzucha powstaje mikrokosmos drugiego człowieka. Ta więź między matką a dzieckiem rozciąga się poza granice materialnego świata, wymyka racjonalnym ocenom i kalkulacjom, trwa dzięki sile miłości.
Okres ciąży to także okres lęków, niepewności, zmagania się z ograniczeniami własnego ciała, budowania siły i odporności, poszukiwania ducha osobistej mocy. Mistycyzm zderza się z walką o głębszy oddech, radość oczekiwania z bólami kręgosłupa, a ocean emocji wystawia na ciężką próbą zarówno Ciebie jak i Twoje otoczenie.

Właśnie dlatego zapraszamy Cię na zajęcia jogi dla kobiet w ciąży, łączące postawy ciała (asany), pranayamy (techniki oddechowe), mantra-jogę, oraz elementy dhyjany (medytacji) i wizualizacji.
Nieważne czy ćwiczyłaś wcześniej, czy nie, czy jest to Twoje pierwsze dziecko czy kolejne, chcemy dzielić z Tobą radość w tym szczególnym dla Ciebie czasie oraz nauczyć Cię technik, które wzmocnią ciało i przygotują Cię do porodu.

Joga ma dla kobiety w ciąży wpływ zbawienny.

Asany pozwalają dobrze znieść trudy związane ze zmianą kobiecego ciała, przygotowują do porodu, poprawiają metabolizm i trawienie, wzmacniają kręgosłup i mięśnie, zapobiegają żylakom i minimalizują ryzyko poronień. Praktyka jogi w okresie ciąży to także szybki powrót do formy po porodzie.

Specjalnie dobrane pranayamy, pozwalają na zwiększenie wydolności płuc, która w tym okresie ulega zmniejszeniu w wyniku naciskania płodu na przeponę i pośrednio na komórki płucne, co może powodować słabe dotlenienie, wyczerpanie, spadek energii i trudności w chodzeniu.

Mantra-joga i elementy medytacji działają kojąco na zmiany i spadki nastrojów, pracują z emocjami, uspokajają umysł, uczą dystansu do codziennych problemów, sprzyjają tworzeniu więzi z nienarodzonym dzieckiem.

Ćwicząc asany myślcie o tym, że Wasze dziecko ćwiczy wraz z Wami.
Zajęcia prowadzone są w oparciu o jogę metodą Sivanandy, z wykorzystaniem dodatkowych wariacji i modyfikacji korzystnych dla przyszłej mamy. Trwają 1,5 godziny i przewidują korzystanie z kocy, poduszek, ścian i krzeseł, w zależności od potrzeby:-)
Przed przyjściem na pierwsze zajęcia prosimy o konsultacje z lekarzem prowadzącym.

(tekst: Magda Skomro)